mitt ord min kropp

Alla inlägg den 14 november 2013

Av mittordminkropp - 14 november 2013 15:48

Vad är bättre än att köpa nya kläder? -Att köpa begagnade kläder.

Vad är bättre än att köpa begagnade kläder? -Att få dom gratis! :D

 


 

Igår var jag hemma hos m&m och rotade på deras vind i jakt efter varma mössor och vantar. Jag fann tyvärr inte vad jag sökte, men istället ramlade jag över två stora kartonger med tjugo år gamla tröjor. Till min stora glädje har mormor varit en uppenbar shopoholic i yngre dagar, för många av tröjorna jag hittade var till synes helt oanvända. Dom har alltså legat och gråtit i en kartong på vinden i över tjugo år men är fortfarande som nya. Helt otroligt! Jag fick med mig fem stycken, så nu behöver jag inte köpa stickade tröjor inför Svalbard iallafall. Bra både för min griniga plånbok och bra för den ännu grinigare naturen! :)

/M

Ovido - Quiz & Flashcards