mitt ord min kropp

Direktlänk till inlägg 31 december 2014

den 29:e december

Av mittordminkropp - 31 december 2014 19:08

                "Bam! Bam! Bam! Dunk! Dunk! Smock!" vaknar halv fem på morgonen och vet inte om jag ens sovit. Någon jävla tjomme står och rycker i vår rumsdörr medan tre andra går berserk i trapphuset och en femte retarderad står och gapar i fönstret ovanför vårt åt en sjätte idiot nere på gatan. WHAT IS WRONG WITH PEOPLE??!! Klockan nio vinglar vi nedför världens brantaste trappa, säger Hejdå till vår pårökta "hotellreceptionist" och går ut på Amsterdams gator för att träffa toves holländska vän Marit. Hela dagen följer vi efter Marit som två lamm, villiga till vad som helst så länge vi får äta och kissa in emellan. Dagen går väl mest i väntans tecken för vi ska med planet till Peking på kvällen. Marit lyckas fantastiskt bra med att slå ihjäl tiden åt oss, med rundturer, fotoutställning,  kaffe och bibliotekbesök. Får svar på frågan angående lokalbefolkningens gräsvanor. Det är tydligen så att majoriteten av haschmarknaden kretsar runt turister, vilka också utgör cirka hundra procent av de som står och bolmar inne i centrum. Vi undviker medvetet red Light district eftersom vi vet hur upprörda vi kommer bli. Kommande flygresor går bra. Bättre än förväntat. Spenderar sex timmar på flygplatsen i Peking, tar en liten promenad och slappar så gott det går. Förundras över hur strikt säkerhet dem har på flygplatsen. Går igenom security efter security, blir visiterad och granskad flera gånger om, men alla är oväntat trevliga. Reagerar också på att så många kvinnor jobbar som säkerhetsvakter. Det är bra tycker jag och Kina växer i mina ögon. Hit vill jag resa någon gång. På flygplatsen ninoy aqino i Manila träffar vi ett gäng som alla ska till Kambodja av olika anledningar.  Vi sitter och pratar och sover tillsammans timma ut och timma in. Sedan tar vi farväl och jag och tove går på flyget till cebu. Sista flyget på ett tag nu, YES!

/M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittordminkropp - 18 april 2015 01:19


    Så var jag här igen. Rastlöst vridande, snurrande, åmande, runt runt i sängen. Ilsket stirrande på de rostiga rören i taket, frenetiskt ryckande i det provisoriskt upphängda lakanet som skulle skydda mig från den förbannade solen som aldrig ...

Av mittordminkropp - 30 mars 2015 14:59


  Orkar inte längre röra mig. Inte skriva, inte träffas. Bara tänka. Har blivit en maskin och som en maskin går jag till jobbet, ler som jag har lärt och går hem. Äter, sover, vaknar. Upprepar. Liksom ett handikappat barn sitter jag i mitten av l...

Av mittordminkropp - 30 mars 2015 14:06


  Foto: Stan Honda      Sedan jag lämnade Longyearbyen den 15:e december så har jag upphört existera. Skulle man kunna tro, när man läser min blogg. Men det stämmer inte. Jag existerar, lever, ångar och pulserar, mer än någonsin. Jag har bara...

Av mittordminkropp - 28 december 2014 23:52

Nu ligger vi äntligen i vår rökstinkande säng på ett halvsunkigt hotell i Amsterdam. Resan hit gick bra,trots Malins och toves oslagbara mitchmatch. Två yra hönor som älskar att prata politik och dricka kaffe när vi egentligen borde stå och köa vid g...

Av mittordminkropp - 28 december 2014 23:40

Sitter äntligen på buss 888 till Stockholm och känner hur nervositeten och stressen sakta lägger sig i min dåliga mage och övergår i upprymdhet och fnittrande glädje. Den första utmaningen på min två dygn långa resa är avklarad- att stoppa ned alla v...

Skapa flashcards