mitt ord min kropp

Alla inlägg den 6 november 2013

Av mittordminkropp - 6 november 2013 07:26

Jakten på den perfekta vinterjackan fortsätter.


Igår var jag på Naturkompaniet i GBG i tron om att finna min välbehövda jacka. Eftersom att jag förväntas punga ut några sura tusenlappar på detta så har jag satt upp några kriterier som jackan måste uppfylla för att kännas värd att köpa.

Den ska..

1. Vara hyfsat snygg.

2. Vara varm.

3. Ha en glad och trevlig färg.

4. Inte överstiga 3000 kronors-gränsen.

5. Inte innehålla dun, päls eller andra djurdelar.

6. Gå nedanför rumpan.

7. Vara slitstark.


Dessa kriterier hade jag inte kunnat drömma om skulle vara så förbannat svåra att uppfylla, speciellt inte i en affär som Naturkompaniet, men ack vad fel jag hade. För det första hade dom bara en modell som ens uppfyllde temperaturkravet och dessutom inte såg ut att vara designad av Michelin-gubben själv. För det andra fanns denna modell nästan uteslutande kvar i kulörerna svart och brunt, med undantag för en dassigt blå variant i storlek XL. Besviken traskade jag hemåt, men har nu hittat något på internet istället som tycks intressant.


JackaLänk


En jacka helt i min smak. Enkel, lång, snygg, djurvänlig och varm, till ett helt okej pris. :)

8 månader lång Arktisk vinter kan vara räddad!


/M

Ovido - Quiz & Flashcards