mitt ord min kropp

Alla inlägg den 16 mars 2014

Av mittordminkropp - 16 mars 2014 21:35

 

 Folk är korkade. Jag säger inget mer. 

Av mittordminkropp - 16 mars 2014 20:50

Igår gick jag hem från jobbet, ganska sliten och med inställningen att inte göra ett skit på hela kvällen. Jag skulle sitta i mina lortigaste mjukisbyxor, käka snabbnudlar och glo i väggen tills jag somnade. Som tur var blev det inte så. Just som jag stod där i köket och för femte gången öppnade kylskåpet för att verkligen försäkra mig om att det inte fanns något ätbart alternativ till nudlarna, fick jag ett fantastiskt uppiggande sms från min nyvunne vän Lina. Som av en ren händelse råkade hon fylla år och ville bjuda med mig på "skaldjursplatå" på Funken och tillhörande utgång därefter. Jag smällde igen kylskåpsdörren, kastade snabbnudlarna åt helvete och messade rätt och slätt tillbaka "Hej. Jag har ingen aning om vad skaldjursplatå är, men det låter helt fantastiskt! Count me in!"

      En timma senare satt vi där i salongen, jag, Lina och Jessica, runt ett jätteberg av räkor, hummer och musslor och sörplade bubbel i äkta Sex and the city-style. Jag bidrog med Linas första och enda födelsedagspresent: En öppnad förpackning resorb och en lavendelpåse som legat i min troslåda i tre år, inslaget i förra månadens jobbschema och en hårsnodd. Det var mycket uppskattat och stämningen steg till max. Det ena ledde till det andra och det hela slutade med att jag vinglade hem från Huset klockan fyra på morgonen, nästan tusen spänn fattigare och med köldskador över hela låren, men med ett jäkla glatt humör. 

      Vaknade i morse med kläderna och sminket på, nudlar i hela sängen och luktade gammal räka. Efter två liter vatten och lika många resorb gick jag till jobbet och sopade mattan med turisterna i fem timmar och sedan gick jag hem, ganska sliten och med inställningen att inte göra ett skit på hela kvällen. Och så blev det. 



 

Det var tre lyckliga brudar som satt runt det bordet. Och dom blev bara lyckligare och lyckligare. 

 

Mellanlandade på Puben med några öl och coctails. "Strike a pose!"

 

   

Att gå 45 minuter för att komma hem klockan 4 på morgonen i 17 minusgrader känns ändå helt okej när man har "the monkey face" i förgrunden. God bless Svalbard.   

 


/M



Ovido - Quiz & Flashcards