mitt ord min kropp

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Min nya hylla

Av mittordminkropp - 3 december 2013 02:18

Idag har jag förstorat brösten!


Helt blod-, kniv- och smärtfritt för endast 179 riksdaler på Lindex. Hemligheten kallas "Bomb -Shell" och är precis vad det låter som; ett skal för bomber! Eller syftar man på "snäckor"?? Jag bestämmer mig för att inte gräva djupare i produktnamnet...


Det var så här, att när jag och min syster blev till för cirka tjugo år sedan så bestämde sig vår gemensamma genbank för att ge nittio procent av släktens tillgängliga tutt-gener till lillasyster och tio procent till mig. Jag å min sida "kompenserades" med en stor dos självdistans för att kunna klara mig genom livet i ett tuttiferat samhälle med två taxöron i bh'n, och är således dömd att skratta åt mina egna patetiska försök att se yppig ut tills jag dör.

Men så bestämde jag mig iallafall häromdagen för att byta ut min tre år gamla favorit-bh och då ramlade jag över BOMB-SHELL och vips så blev man två storlekar kurvigare. Mycket bh för pengarna!


Var tvungen att ta ett kort på min gamla bh tillsammans med mn nya för att visa storleksskillnaden. Tycker nämligen själv att det är hysteriskt roligt! :D

 
/M

 
 
Ingen bild

bobbis

3 december 2013 12:58

Men ack vilken skön bh det är, kom hembdragnas med min första bomb shell för ett år sedan nu äger ja nästan bara såna! Dom blir ju stora å väldigt fina men den håller idem jävligt skönt för oss som är lite tyngre ;)

 
Ingen bild

Jocke

3 december 2013 17:14

Bra med en skön och ny Bh. Vad jag har upplevt i media är att stora bröst är ute, men självklart har tjejer pumpats med silikon och idéer att kvinnor ska ha stora bröst. Min egen åsikt är att

mittordminkropp

3 december 2013 17:44

Jag tror inte hela din kommentar kom med. Nu är det ju så att jag tycker att alla ska få ha vilken storlek dom vill på brösten, oavsett vad vi matas med i media eller vad som är inne eller ute. Jag tycker att det är fint med små bröst på dom som är födda med det och fint med stora på dom som föds med det.
Hade jag velat ha större bröst permanent hade jag ju kunnat lägga mig under kniven, men dock går det emot mina principer. Jag trivs med mindre tuttar men ibland är det trevligt att få känna sig lite större, vilket jag inte tycker är konstigt och måste inte nödvändigtvis ha med medias kvinnoideal att göra.
En bh kan man ta av sig, men hade jag lagt mig under kniven så hade vi ju kunnat prata hjärntvätt och dålig självkänsla. :)

 
Ingen bild

Jocke Envall

3 december 2013 17:21

Du är fin som du är <3

mittordminkropp

3 december 2013 17:54

Tack, hade inte kunnat säga det bättre själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mittordminkropp - 18 april 2015 01:19


    Så var jag här igen. Rastlöst vridande, snurrande, åmande, runt runt i sängen. Ilsket stirrande på de rostiga rören i taket, frenetiskt ryckande i det provisoriskt upphängda lakanet som skulle skydda mig från den förbannade solen som aldrig ...

Av mittordminkropp - 30 mars 2015 14:59


  Orkar inte längre röra mig. Inte skriva, inte träffas. Bara tänka. Har blivit en maskin och som en maskin går jag till jobbet, ler som jag har lärt och går hem. Äter, sover, vaknar. Upprepar. Liksom ett handikappat barn sitter jag i mitten av l...

Av mittordminkropp - 30 mars 2015 14:06


  Foto: Stan Honda      Sedan jag lämnade Longyearbyen den 15:e december så har jag upphört existera. Skulle man kunna tro, när man läser min blogg. Men det stämmer inte. Jag existerar, lever, ångar och pulserar, mer än någonsin. Jag har bara...

Av mittordminkropp - 31 december 2014 19:08

                "Bam! Bam! Bam! Dunk! Dunk! Smock!" vaknar halv fem på morgonen och vet inte om jag ens sovit. Någon jävla tjomme står och rycker i vår rumsdörr medan tre andra går berserk i trapphuset och en femte retarderad står och gapar i...

Av mittordminkropp - 28 december 2014 23:52

Nu ligger vi äntligen i vår rökstinkande säng på ett halvsunkigt hotell i Amsterdam. Resan hit gick bra,trots Malins och toves oslagbara mitchmatch. Två yra hönor som älskar att prata politik och dricka kaffe när vi egentligen borde stå och köa vid g...

Ovido - Quiz & Flashcards