mitt ord min kropp

Alla inlägg den 3 december 2013

Av mittordminkropp - 3 december 2013 02:18

Idag har jag förstorat brösten!


Helt blod-, kniv- och smärtfritt för endast 179 riksdaler på Lindex. Hemligheten kallas "Bomb -Shell" och är precis vad det låter som; ett skal för bomber! Eller syftar man på "snäckor"?? Jag bestämmer mig för att inte gräva djupare i produktnamnet...


Det var så här, att när jag och min syster blev till för cirka tjugo år sedan så bestämde sig vår gemensamma genbank för att ge nittio procent av släktens tillgängliga tutt-gener till lillasyster och tio procent till mig. Jag å min sida "kompenserades" med en stor dos självdistans för att kunna klara mig genom livet i ett tuttiferat samhälle med två taxöron i bh'n, och är således dömd att skratta åt mina egna patetiska försök att se yppig ut tills jag dör.

Men så bestämde jag mig iallafall häromdagen för att byta ut min tre år gamla favorit-bh och då ramlade jag över BOMB-SHELL och vips så blev man två storlekar kurvigare. Mycket bh för pengarna!


Var tvungen att ta ett kort på min gamla bh tillsammans med mn nya för att visa storleksskillnaden. Tycker nämligen själv att det är hysteriskt roligt! :D

 
/M

Av mittordminkropp - 3 december 2013 01:52

Två dagar efter att jag och min vän hittat två döda älgar i skogen så kunde jag fortfarande inte släppa det. Så på morgonen tog jag bilen och åkte tillbaka för att se om dom låg kvar. Väl där täckte jag över kropparna med granris och improviserade en liten begravningscermoni.

      Man kan ju tänka att jag är knäpp och galen men det störde mig nåt oerhört att folk behandlar vår vackra natur och dess invånare med sån respektlöshet, så jag kände mig på något sätt tvungen att kompensera för jägarnas brist på ansvartagande. Nu tror jag ju inte att det spelar någon roll för älgarnas utspridda benknotor om någon tänt ett ljus för dem eller inte, men mitt samvete är nu lite lättare, hundägare slipper se älgkadavren från promenadvägen, moder jord har fått en lite släng av upprättelse och älgarna en begravning. Alla glada och nöjda!

   

/M


Ovido - Quiz & Flashcards