mitt ord min kropp

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av mittordminkropp - 19 oktober 2013 21:15

Jag hade egentligen inte tänkt att jag skulle skriva trista "jag-har-gjort-idag-anekdoter" på denna blogg, men ikväll kan jag inte låta bli. Anledningen till detta är att jag idag har vidgat mina vyer något otroligt. Jag har upplevt något jag aldrig trott att jag, JAG skulle få uppleva i detta liv. Jag har nämligen blivit av med min Ullared-oskuld!


Jag har varit inne i Gekås shoppingcenter och dessutom gick det förvånansvärt bra! Jag överlevde, fick inte panikattack eller blev förbannad. Mina förväntningar på Ullared har alltid varit ett hysteriskt konsumtionsinferno, fullsmockat med feta svenssons med shoppingvagnar stora som traktorer och så vidare. Allt detta stämde iochförsig ganska bra, förutom att jag faktiskt tyckte att det var helt okej, nästan lite roligt.


Dock märkte jag verkligen vilken påverkan billiga priser har på den mänskliga hjärnan. Jag gick in med inställningen att jag kanske skulle ha en grej, det slutade med att jag handlade för 1600 kr, saker som jag kom på att jag "behövde". Jag som trodde att jag var hyfsat bra på att genomskåda och motstå företagens tricks och knep för att få mig att handla massa skit som jag inte behöver, men Ullared har fan knäckt mig! Det är nästan att jag skäms att berätta om det, men känner ändå att bloggen får agera min bikt idag.


"Käre, gode bloggen som är på internet. Förlåt mina synder och ha överseende med min mänskliga dumhet. Jag lovar att jag kommer göra om det igen."


/M




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards